Fabryka Kotłów „FAKO” S.A.
Historia
Zakład powstał 01.10.1950 r. Początkowo działał jako Rzemieślnicza Spółdzielnia Pracy Montażowo – Konstrukcyjna z siedzibą w Gdańsku zajmująca się produkcją kotłów centralnego ogrzewania oraz konstrukcji metalowych.
W 1959 r. w wyniku wykupienia kilku mniejszych zakładów powstała Spółdzielnia Pracy Budowy Kotłów C.O. i Usług Metalowych. Od tego roku produkcja kotłów stała się produkcją podstawową i dominującą.
W 1961r. po raz pierwszy kocioł został wystawiony na Międzyna-rodowych Targach Poznańskich. Sam fakt dopuszczenia spółdzielczego wyrobu do wystawy o charakterze międzynarodowym był wyróżnieniem dla Spółdzielni.
W 1963 r. podjęto decyzję o budowie nowego zakładu w Rumi – Janowie. Tegoż roku produkcja kotłów parowych i średniotemperaturowych została objęta dozorem technicznym.
W 1987 dokonano zmiany nazwy z Zakładów Metalowo – Odlewniczych na Fabrykę Kotłów „FAKO”
W 1992 roku w wyniku prywatyzacji powstała Fabryka Kotłów FAKO S.A. która przejęła majątek zakładu państwowego.
Historia Fako w liczbach
Mapa
Inwestycji
RPS 1700 kontener – Rzeszów
RPW 1700 – Sosnowiec
RPW 1700 – Winnica
RPW 1700 – Babice Stare
RPW 1700 – Malczewo
RPW 1700 – Rzeczyca
RPW 1700 – Rokiciny
RPW 1700 1,6 – Świnoujście
RPW 1700 – Goździelin
RPW 1700 – Rumia
RPW 1700 – Radom
RPS 2200 – Włostów
RPS 2200 – Włocławek
RPS 2200 – Kalisz
RPS 2200 – Toruń
RPS 2200 – Wrocław
RPS 2200 – Bodzechów
RPS 2200 – Łojki
RPW 2200 – Chojna
RPW 2200 – Trzebinia
RPS 2900 – Lębork
RPS 2900 – Bydgoszcz
RPS 2900 – Warszawa
WRPS 2900 kontener – Karsko
RPW 2900 – Gdynia
RPW 2900 – Grudziądz
RPW 2900 – Olsztyn
RPW 3200 – Golub-Dobrzyń
RPW 3800 (13bar) – Węgliniec
RPW 3800 kontener – Tarnów
RPW 5400 – Łódź
RPW 6200 – Jarosław
RPW 2900 – Kielce
RPW 2900 – Kluczbork
RPW 2900 – Chrzanów
RPW 2900 – Walichnowy
RPW 2200 – Gizałki
RPW 2200 – Kraków
RPW 2200 – Niemodlin
RPW 2200 – Margonin
RPW 2200 – Wohyń
RPW 2900 – Piątnica
RPW 2200 – Chodzież
RPW 2200 – Chełmża
RPW 2200 – Kokanin
RPW 2200 – Karlikowo
RPW 2200 – Kartoszyno
RPW 2200 kontener – Polanów
RPW 2200 – Gdańsk
RPW 2900 – Sosnowiec
Najczęściej zadawane pytania
Dostawa i gwarancja
Ogólne warunki dostaw i gwarancji
1. Postanowienia ogólne
1.1 Sprzedaż i realizacja dostaw przez Fabrykę Kotłów FAKO S.A. w Rumi („Dostawca”) oraz gwarancji odbywa się wyłącznie na podstawie poniższych warunków.
1.2 Zawarcie umowy sprzedaży następuje na podstawie pisemnej umowy, zamówienia pisemnego, złożonego faxem lub e-mailem przez Kupującego. Zamówienie uznane jest za przyjęte wtedy, gdy zostanie potwierdzone przez dostawcę na piśmie lub w innej uzgodnionej formie. Uzupełnienia, zmiany bądź dodatkowe ustalenia dokonane w sposób elektroniczny, telefoniczny lub ustny wymagają dla swojej skuteczności potwierdzenia przez dostawcę na piśmie. Anulowanie złożonego zamówienia przez Kupującego wymaga pisemnej zgody Dostawcy.
1.3 Dokumenty dostawcy związane z ofertą takie jak: zdjęcia, rysunki i inne dane mają jedynie charakter informacyjny, chyba, że w jednoznaczny sposób zostały określone przez Dostawcę lub strony jako wiążące. Dane techniczne poszczególnych wyrobów i ich parametry eksploatacyjne mogą różnić się od wartości rzeczywistych konkretnego wyrobu i nie mogą stanowić podstawy jakichkolwiek roszczeń. Warunek ten dotyczy również danych informujących o wydajności lub innych parametrach towaru oraz ogłoszeń, reklam i katalogów o towarach oferowanych przez Dostawcę.
1.4 Dostawca zastrzega sobie prawo własności i prawa autorskie do kosztorysów, rysunków i dokumentacji projektowej. Dokumenty te nie mogą być powielane i udostępniane osobom trzecim.
1.5 Dostawca zastrzega sobie prawo dokonania zmian konstrukcyjnych zmówionych produktów o ile nie wpływają one na cenę, jakość i właściwości użytkowe wyrobów.
2. Cena i płatności
2.1 Ceny określone w ofertach Dostawcy są wiążące w okresie podanym w ofercie. Jeżeli okres nie został podany ceny są wiążące w okresie, w którym Kupujący mógł niezwłocznie oświadczyć Dostawcy, że ofertę przyjmuje.
2.2 Oferta i cena obejmuje wyłącznie wskazane w niej elementy kotłów i jego wyposażenia.
2.3 Ceny na towary oferowane przez Dostawcę nie zawierają podatku VAT, chyba, że wyraźnie wskazano inaczej.
2.4 Koszty dostawy do Kupującego oraz innych usług dodatkowych są ustalane indywidualnie podczas składania zamówienia. Brak takich ustaleń oznaczać będzie, że odbiór towaru następuje w siedzibie Dostawcy.
2.5 Kupujący nie może wstrzymywać płatności i nie może potrącać z należnościami swoich roszczeń, jeżeli takie roszczenia są kwestionowane przez Dostawcę.
2.6 Dostawca zastrzega sobie prawo własności przedmiotu dostawy aż do chwili otrzymania całej ceny łącznie z ewentualnymi kosztami i odsetkami wynikającymi z umowy dostawy.
2.7 Kupujący nie może dokonać na osoby trzecie cesji swoich praw wynikających z umowy bez pisemnej zgody dostawcy.
3. Termin dostawy
3.1 Uzgodniony termin dostawy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu w przypadku wystąpienia nieprzewidzianych przeszkód majach charakter siły wyższej, za które Dostawca nie odpowiada, np, nieprzewidywalne zakłócenia w pracy Dostawcy (np. brak prądu), opóźnienia transportowe i celne, szkody transportowe, a w tym blokady dróg, ograniczenia czasowe w ruchu drogowym transportu ciężarowego, niedobory energii elektrycznej, powszechne niedobory materiałowe surowcowe, o ile przeszkody te będą miały wpływ na wykonanie lub dostarczenie przedmiotu dostawy.
3.2 Dotrzymanie terminu dostawy jest uzależnione od wykonania przez Kupującego wszystkich umownych obowiązków. W szczególności brak płatności ze strony Kupującego za przedmiot dostawy uprawnia Dostawcę do wstrzymania dostawy do czasu uregulowania zaległej należności. Niezależnie od powyższego, w przypadku zwłoki w płatności dostawca ma prawo obciążyć Kupujacego kosztami składowania zamówionego wyrobu w wysokości 2 % wartości nieodebranych wyrobów, za każdy rozpoczęty tydzień kalendarzowy ich składowania.
3.3 Jeżeli zwłoka w zapłacie przekroczy 30 dni, Dostawca ma prawo odstąpić od umowy i żądać od Kupującego stosownego odszkodowania.
4. Warunki gwarancji i rękojmi
4.1 Kupujący zobowiązany jest zbadać przedmiot dostawy niezwłocznie po jego otrzymaniu. W szczególności Kupujący jest zobowiązany przy odbiorze do sprawdzenia stanu zewnętrznego i kompletności wyrobu pod rygorem utraty praw gwarancyjnych dla wad zewnętrznych i ilościowych. Protokół ujawnienia wad przy odbiorze musi być sporządzony przy udziale przedstawiciela Dostawcy, przewoźnika, spedytora lub firmy świadczącej tego rodzaju usługi.
4.2 Przed uruchomieniem kotła Kupujący zobowiązany jest sprawdzić i ewentualnie dokręcić wszystkie śruby, złącza i inne elementy łączące.
4.3 Kupujący jest zobowiązany do pisemnego powiadomienia dostawcy o ujawnionej wadzie, w terminie nie dłuższym niż 7 dni od daty ich ujawnienia.
4.4 Dostawca jest zobowiązany do wykonania obowiązków gwaranta, w wyniku uznania reklamacji, w najkrótszym możliwym i odpowiednim do rodzaju naprawy terminie. Naprawy gwarancyjne mogą być wykonywane bezpośrednio przez Dostawcę lub za pomocą wybranych przez Dostawcę osób trzecich (serwis). Jeżeli reklamacja okaże się nieuzasadniona, to koszty związane z przyjazdem przedstawiciela Dostawcy pokrywa Kupujący.
4.5 Dostawca udziela gwarancji na przedmiot dostawy od daty sprzedaży wyrobu Kupującemu. Okres gwarancji jest określony w karcie gwarancyjnej. Na osprzęt i podzespoły dostarczone z kotłem, których Dostawca nie jest producentem obowiązuje okres gwarancyjny wskazany przez producenta.
4.6 Dostawca zapewnia prawidłowe funkcjonowanie wyrobu eksploatowanego z należytą starannością wymaganą dla danego wyrobu oraz zgodnie z załączoną Dokumentacją Techniczno-Ruchową lub na podstawie innego dokumentu określającego parametry pracy urządzenia.
4.7 Dostawca zapewnia moc nominalną kotła, pod warunkiem stosowania zalecanego paliwa podstawowego oraz palnika dobranego przez Biuro Konstrukcyjne Dostawcy. W przypadku nieosiągnięcia deklarowanej przez Dostawcę mocy kotła jest on zobowiązany zapłacić Kupującemu karę umowną wysokości 5% ceny kotła. Powyższa kara wyczerpuje wszelkie roszczenia Kupującego z tego tytułu.
4.8 Z gwarancji wyłączone są te elementy, które podlegają normalnemu zużyciu w trakcie eksploatacji takie jak: uszczelki, bezpieczniki, termometry, filtry, czujniki, żarówki, dysze itp., części składowe. Części, które w wyniku wymiany zostaną zastąpione nowymi, stają się własnością dostawcy.
4.9 Odpowiedzialność Dostawcy jest ograniczona do naprawy gwarancyjnej sprzedanego wyrobu lub dostarczenia do niego odpowiednich części zamiennych albo do jego wymiany na wolny od ujawnionych i udokumentowanych w toku postępowania reklamacyjnego wad. Wybór sposobu usunięcia wady należy do Dostawcy.
4.10 W przypadku sprzedaży kotła za granicę Polski odpowiedzialność Dostawcy z tytułu gwarancji i rękojmi ograniczona jest do dostawy części wolnej od wad.
4.11 Dostawca nie odpowiada za wady powstałe na skutek:
b) niewłaściwej eksploatacji lub niedostatecznego ciągu za kotłem, instalacji kotła z palnikiem olejowym lub gazowym, w pomieszczeniach umożliwiających zapylenie lub zawilgocenie palnika,
c) nieautoryzowanej przez Dostawcę modyfikacji lub naprawy wyrobu,
d) zasilania urządzeń nośnikami niespełniającymi parametrów lub nośnikami innymi niż określone to zostało w DTR wyrobów (paliwo, woda, olej, itp.) ,
e) braku okresowych przeglądów zalecanych w DTR potwierdzonych wpisem w karcie obsługi kotła przez odpowiedzialnego za eksploatację lub braku raportu wykonawczego przez serwis.
4.12 Gwarancja nie obejmuje:
b) uszkodzeń kotła powstałych w czasie transportu lub niewłaściwego składowania,
c) turbolizatorów znajdujących się w płomieniówkach kotła,
d) ekranów izolacyjnych drzwi wykonanych z materiału ceramicznego,
e) automatyki, pomp, wodowskazów ,zaworu bezpieczeństwa presostatów oraz elementów i wyposażenia kotła, na które oddzielnej gwarancji udzielił ich producent.
4.13 Wymienione na nowe, wadliwe części wyrobu, stanowią własność Dostawcy i podlegają zwrotowi.
4.14 Kupujący jest zobowiązany zapewnić odpowiednie warunki do usunięcia zgłoszonej wady. Dostawca będzie zwolniony z odpowiedzialności za usunięcie wady wyrobu w czasie oczekiwania na stworzenie niezbędnych warunków do skutecznego bezpiecznego usunięcia wady.
4.15 Dostawca nie odpowiada za niezgodność wyrobu z normami i przepisami innymi niż obowiązujące w Unii Europejskiej i kraju Dostawcy. Odmienne postanowienia wymagają szczegółowych postanowień w pisemnie zawartej umowie.
4.16 Wyłącza się inne roszczenia Kupującego, w szczególności roszczenia odszkodowawcze w związku ze szkodami powstałymi nie w samym przedmiocie dostawy, chyba, że Kupujący wykaże umyślność lub rażące zaniedbanie Dostawcy.
4.17 Kupujący może odstąpić od umowy lub żądać obniżki ceny jedynie wtedy, gdy Dostawca w stosownym terminie nie naprawi wyroby lub nie wymieni go na rzecz wolną od wad.
5. Sąd właściwy
Sądem właściwym do rozstrzygania wszelkich sporów wynikających z niniejszej umowy, jest sąd właściwy dla siedziby Dostawcy.
Wynajem kotłowni kontenerowych
Skrojone na miarę rozwiązania
Naszą współpracę z klientami przy produkcji kotłów przemysłowych opieramy na partnerstwie. Pośredniczymy między projektantem a użytkownikiem. Pracujemy wspólnie nad znalezieniem idealnie dopasowanych produktów. Nasze kotły przemysłowe powstają w toku wieloetapowej, regularnie nadzorowanej produkcji. Oferujemy w ten sposób skrojone na miarę rozwiązania oraz ich najlepsze wykonanie.